Egg and bacon cupcakes och kyckling, min mage mår bra nu!

Lördag idag, vilket innebär ledighet och möjligheten att sova länge.
Jag och Martin tog tillfället i att med att strunta i att kliva upp och käka frukost och istället mysa kvar i sängen fram tills klockan var 2. Vi låg och planerade dagens måltider och vilka inköp de skulle innebära.
Vi bestämde oss för Bacon and egg cupcakes till lunch, ett recept som jag hittade häromdagen.

Receptet är hur enkelt som helst. Allt du behöver är ägg och bacon.
Och sen kan du slänga i lite vad fan du vill också :P
 
Lättast är om du gör de i en muffinsform, men de kan även göras med vanliga bullformar på en plåt.
Gör man de med bullformar är det bra om man tar 2-3 stycken så de blir lite stabilare samt att man ser till att täcka mer med baconet.
 
Det man gör är helt enkelt att man tar baconskivor och ringlar runt bullformen samt lägger en bit bacon så det täcker botten.
Sedan så lägger man i de ingridienser man vill ha, vi hade exempelvis i paprika och svamp.
Efter det så häller man i ett ägg eller så mycket ägg som det krävs för att fylla den. Vi tog en bunke och kläckte i flera ägg och sedan vispade vi runt litegrann men inte så mycket, det beror på hur blandat man själv vill ha det.
 
 
Här är det färdiga resultatet för oss. Inte så snyggt kanske ;) Men jag tror att nästa gång vi gör dom kommer de bli bättre. Lägga baconet tätare samt fler bullpapper och de tätare också. Sen ska vi införskaffa oss en sån muffinsform också så ^^
 
Martin hade paprika och svamp i sina, sedan toppade han med fetaost, timjan oh rosmarin.
Jag hade i paprika och toppade sedan med riven ost och timjan. Sedan hade vi salt på också.
Bilden ovan visar de jag gjorde.
 
Här ä en video som förklarar det hela lite bättre:



En riktigt god och rätt så enkel lördagslunch! Det enda var att det var lite pill med baconet, men för en vanare hand tar det inte lång tid. Något jag rekommenderar starkt! Speciellt i och med att man kan ha i lite vad man vill som man har hemma, och det hela är lite roligare än bara bacon och vanlig omelette.
 
Till middag käkade vi sedan kyckling och pommfritt. Martin gjorde en egen marinad han hade hittat recept på någonstans och det hela blev också riktigt gott. En riktigt bra matlördag har vi haft helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0