Kreativiteten flödar. Iaf när jag känner för det.

Idag är det tisdag och jag sitter som vanligt på Miroi och klickar mig runt på en dator.
Letar jobb och praktiker att söka, men känner som vanligt att jag mestadels inte kommer någon vart. Går mest runt och väntar på att jag ska få besked om jag kommer in på någon utbildning till våren.
 
Gårdagen spenderade jag hemma hela dagen. Passade på att städa vardagsrummet och ta reda på all disk vi lämnat i helgen. Bakade Peanutbutter and Nutella Cupcakes i söndags så blev lite disk efter det. Men riktigt gott blev det också, så det var absolut värt det!
 
Lade även några timmar åt att vara kreativ igår. Har en idé till en bok som jag börjat spinna på i helgen, och igår satte jag igång och började skriva lite. Spenderade mest tid med planering men började även skriva på det första kapitlet. Skrev ner karaktärsbeskrivningar, skrev en ordentlig huvudintrig och skrev ner idéer för sidointriger. Fick ihop några sidor med planering och 500 ord av det första kapitlet. Känns bra just nu! :)


Har inga direkta planer för veckan som kommer. Lite ont om pengar (eftersom jag inte får pengar fören nästa vecka) så kommer nog mestadels spendera tiden hemma. Borde kolla om det finns tvättid någon av mina lediga dagar och så hade jag tänkt spendera lite tid till att fortsätta arbeta med min nya bokidé. Annars blir det mestadels tv-serier och datorspelande för mig som vanligt! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Coolt att du kommer igång med skrivandet. <3

2013-12-03 @ 22:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0