Trevligt påsklov!

Snart har helgen vecka 14 tagit slut.
Har haft lov och vart i Göteborg hos Martin denna vecka. Började redan förra veckan med påskledigt halva torsdagen och fredagen. Drog till Martins mamma och hennes sambo på Skärhamn och käkade påskmiddag på torsdagen och åkte sedan ned till Göteborg.
 
Jag och Martin har vart hemma hos Johan och Elena och ätit tapas (eller ja jag var tvärmätt sen jag ätit pizza tidigare, men de andra som var där åt), druckit lite och spelat lite spel.
Under helgen hann jag och Martin även med att träffa lite andra vänner och bara ta det lugnt med varandra.
Måndagen var även den en ledig dag och då drog jag och Martin hem till Johan och Elena en stund igen och spelade lite UNO och Chutes and Ladders. 
Massa CoD (Black Ops 2) spelande blev det också såklart, Jocke var förbi och lirade några matcher också :)
 
Under veckan sen har Martin gått upp och jobbat klockan 6 på morgonen medans jag snoozat in till sisådär 11-12. Vart med Amanda ett par dagar, vädret har vart fantastiskt så har vart ute hur mycket som helst. Promenerat i slottsskogen, hängt på gräsmattor och bänkar i parker som börjar skina upp nu i vårvädret, tagit en cider på en uteservering, ätit glass nere vid kanalen och mycket mer.
 
Onsdagen började med att internet var nere och slutade med att jag hamnade i Nol :P
Jag och Amanda åkte dit efter en trevlig dag i slottsskogen och på en uteservering och träffade Ippe, Dennis och lite fler folk. 
Torsdagen så drog jag, Martin och Amandra runt i solen ett tag efter Martin jobbat klart. Käkade glass vid kanalen och hittade en liten flotte som var enkel att ta sig ner på, men inte lika enkel att ta sig upp ifrån :P
Drog hem till oss sen när solen försvann och käkade stuvade makaroner och stekt falukorv och såg på youtubeklipp.
 
I fredags sen följde Martin med mig upp till skolan och var kvar hela helgen, tills för en kvart sen ungefär :P
Vi spelade CoD (Black Ops) och Mod Nation, såg på Troll Hunter och bara allmänt chillade tillsammans med Dennis och Ippe.
 
Käkat gott har vi också gjort såklart.
I lördags gjorde vi nachos. Ostchips med riven ost över in i mikron några minuter, sen till det hade vi onion & garlic dip, guaccamole och chipotle salsa.
I dag käkade vi varma mackor i ugn. Martin hade champinjonstuvning, hamburgerköttpålägg, tomat och ost på sina. Jag körde på liknande, men dissade köttet :P
 
Trevligt lov, och mycket av det är tack vare att solen äntligen har bestämt sig för att kika fram och göra vår!
Sen att jag är omgiven av schyssta vänner och världens underbaraste pojkvän gör ju inte saken värre heller direkt!

Hoppas alla har haft en lika trevlig vecka som mig och fått se våren. Annars så håll hoppet levande, snart kommer den till er också! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0