St Patrick's Day firande



Vädret var inte särskilt bra i lördags, men vi hade en najs kväll ändå.
Vi drack öl, umgicks, spelade kubb, lyssnade på irländsk musik, byggde ballongfigurer och rökte vattenpipa.

Trots att det regnat på morgonen så var vi ut och spelade kubb i mörkret. Sen tog vi fram min vattenpipa och som mest så var vi då 13 pers som spelade kubb, rökte vattenpipan och lyssnade på Johan å Love som med gitarr å flöjt spelade lite irländsk folkmusik för oss.
Sen fortsatte vi festen inomhus (innan och efter vi gick ut ännu en gång vid 1 tiden för att spela mer kubb) ända till 4 tiden då jag och Martin gick och la oss. Och jag vet att folk var vaken långt efter det, inte minst på grund av att jag blev fint facerapad vid 5 tiden :P
Jag letade fram två gamla tröjor som var gröna också så att Martin och jag kunde ha de på oss. En reklamtröja från Coop Änglamark hade jag på mig och Martin hade på sig en Unga Örnar Gävleborg tröja jag fått när jag arbetat på ett läger :P

Söndagen kan jag säga som så att det kändes att det varit St Patricks Day dagen innan :P
Tillbringade dagen med att umgås med folk framför tvn, kortspel och kollade på dokumentärer med Martin.

I går, måndag, var det först skola och efteråt så var det internatmöte. Efter det spelade vi kubbspel, tjejerna mot killarna och vi vann en varsin gång var. Sen blev det en lugn kväll framför tvn och kortspelande.

Idag så var vår lärare sjuk, så vår grupp hade ingenting riktigt att göra. Jag, Birgitta och Lil tillbringade morgonen framför tvn innan vi gick till fikat vid 10. Efter det så har jag chillat på mitt rum, kollat 9gag, big brother och lite sådant där. Efter lunchen blir det promenad och sen lektion med Jan.
Eftermiddagen återstår att se hur den ska spenderas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0