The Vampire Diaries

Så, första inlägget år 2012.
Förresten är det här första gången jag skriver årtalet i år, och jag skrev det rätt på en gång! Mohahaha!

Anyways, sitter och kollar på The Vampire Diaries just nu på datorn hemma hos mamma.
Idag är min näst sista dag här i Gävle innan jag åker tillbaka till skolan i Färgelanda. Åker typ kvart över 7 på lördag morgon emot Falun för att därifrån ta bussen till Vänersborg, och sen hem till Färgelanda.

Så eftersom jag bara har två dagar kvar här i Gävle ska jag försöka hinna med så mycket som möjligt. Ska vara med Elon och Kajsa imorgon, och ikväll blir det antagligen lite fest av nått slag. Ska se om Linus hade tid att ses idag också eller inte.

Fast just nu är jag som fastfrusen framför Vampire Diaries. Började kolla på det för någon dag sedan efter att ha sett några lösryckta avsnitt på tv, och nu är jag helt fast!
Fast jag knappt tillbringat mycket vaken tid hemma hos mamma så har jag redan hunnit se 15 avsnitt av första säsongen.

Jag har alltid gillat vampyrer av olika slag. Stephen Kings böcker var det första som fick mig riktigt intresserad, sedan så älskade jag verkligen Buffy The Vampire Slayer. Efter Buffy har jag inte direkt fallit för någon annan serie som handlar om vapyrer. Sett lite True Blood, men gillade det inte riktigt. Tycker att Twilight är dugliga filmer, men inte mer än så.
Men Vampire Diaries känns jävligt intressant helt enkelt.

För det första så är de tre huvudkaraktärerna otroligt snygga. Konstigt nog så är det hon som spelar Elena som jag tycker är snyggast. Men skådisarna som spelar Damon och Stefan är det absolut inget fel på heller! ;)
Sedan tycker jag det är schysst handling. Mycket intriger, men alltin hänger ihop. De får in mycket handling utan att det blir konstigt på något sätt och karaktärerna är otroligt intressanta.

Stefan, Elena, Damon
Stefan, Elena, Damon.

Jag vet inte om Damon är så jävla het egentligen, eller om det bara är hans karaktär som gör honom het.. Stefan är iaf inte så überhet i vanliga fall, även om han fortfarande är het, utan det är mest hans karaktär som gör han så snygg.
Elena är het. Punkt.

Anyways, nu ska jag inte sitta och dreggla framför datorn nå mer. Måste ner och äta. Sen får jag se om jag hinner med nått mer avsnitt innan jag ger mig iväg ut på dagens äventyr ^^

Kommentarer
Postat av: CarolinePralin

Yoyoyoyozzan! :)



Tänkte bara säga att du får mig som prenumerant på Blogkeen :)



Gävle saknar dig!

2012-01-11 @ 22:13:23
URL: http://carolinepralin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0