Mykoplasma FFS

Jag är fortfarande sjuk, har vart det i över 2 veckor nu. Var till hälsovårdscentralen i onsdags och kollade upp mig iaf. De kom fram till att jag antagligen hade mykoplasma så fick antibiotika och hostmedicin utskrivet.
Hostan har nu blivit mycket bättre iaf och jag har inte haft feber sen i tisdags. Men har istället haft världens huvudvärk i 2 dagar nu.
Martin var också till hälsovårdscentralen och fick också mykoplasma konstaterat. Så nu går vi båda på antibiotikakur, vi är på dag fyra nu.

Har haft en lugnt helg. Vi hade planer på att dra till Göteborg men efter vi påbörjat antibiotikakuren så ställde vi in de planerna. Vi får ju inte dricka någon alkohol alls, så det kändes lite onödigt att dra till Göteborg då :P

I fredags så hade vi istället en lugn skön dag på rummet. Vi var ensamma på Gråbo (förutom Simone som jag tror var på sitt rum på nedervåningen) så jag och Martin såg på film och bara hade det jättemysigt.
På lördagen tog vi också en chill dag. Hängde med Erik på kvällen när han kom hem och bara lyssnade på musik och degade. Funderade på att dra till 172an och kolla in deras kareokekväll men eftersom jag var så seg med huvudvärk och vi kände vi bara skulle bli sugen på öl om alla runt omkring oss drack så det blev så att vi stannade hemma istället.

Just nu börjar min huvudvärk gå över skönt nog. Ligger och kollar på "Panda! Go Panda!" och väntar på att Martin, Erik och William ska komma tillbaka från Bayards med kebab och pommes till mig :D

Nästa lördag avslutar vi antibiotikakuren och eftersom jag redan börjar känna mig bättre så hoppas jag bara huvudvärken är borta imorgon så kan jag börjar vara med på lektionerna igen. Kommer bli najs faktiskt!
Nästa helg blir alltså en lugn helg på grund av antibiotikan. Helgen efter det drar vi till Göteborg och har det najs och helgen efter det så kommer älskade Elon hit och hälsar på mig :D

Så trots sjukdom och allting, livet går bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0