Aja, snart fyller man 20 då.

Idag är det tisdag. Det innebär att det är 7 dagar kvar tills jag fyller år!

Jag brukar inte direkt peppa födelsedagar. Dels för att de inte direkt kommer fortare bara för man längtar mer, snarare känns det som längre tid. Och dels för att jag inte är så mycket för traditioner.
Men det känns väldigt trevligt att äntligen fylla 20 år.
Jag kan inte direkt påstå att jag har längtat massa som sagt, men däremot känns det skönt att det äntligen blir av.
Nu slipper jag fundera på hur jag ska få tag på alkohol till helgerna ;)
Nä, men seriöst faktiskt. Jag är inte den som super mig full varje helg, men jag dricker alkohol ibland. Och det känns skönt att själv kunna gå in på systemet och fundera ut vad jag vill ha och välja i lugn och ro.
Dessutom känns det litegrann som att 20 är det sista steget till vuxenvärlden. Nu får jag som sagt handla på systemet och få fullt studiebidrag om jag studerar på folkhögskola också.

På söndag så blir det första firandet av min födelsdag.
Då ska vi äta langos och fira här hemma med närmaste släkten. Vilket jag längtar väldigt mycket till! Langos är nämligen hur gott som helst, och speciellt när man gör dom själv hemma så man kan välja mellan typ 20 olika tillbehör att ha på!

Sen fredagen efteråt så blir det födelsedagsfest här hemma i lokalen. Inget stort, inget speciellt utan jag har helt enkelt bjudit hit lite vänner och tänkte ha en trevlig kväll.

Måste ta och krya på mig också, är nämligen lite sjuk just nu, så att jag kan åka in till köpis och kolla runt lite på digitalkameror. Har nämligen pratat med mamma och kommit fram till att det är väl det som jag önskar mig mest. Digitalkameran jag har nu kan ju ta typ 3 foton innan batteriet får för sig att ta slut..

Senare idag ska jag även prova på att göra egna chips tänkte jag. Samt så ska jag städa klart på rummet också.
Annars blir det bara att vara hemma, är fortfarande lite sjuk nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0