Blogglista - Dag 7

Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

En miljon alltså? För det första, vart skulle jag få den ifrån? Är det möjligtvis så att jag vinner på en lott? Och isåfall, är det skatt på den? Vad är skatten på en miljon? Är det 33 procent så har jag ju alltså 670 000 kronor kvar bara. Och det räcker inte till lika mycket som en miljon.

Om jag vann, låt säga 87 miljoner, så skulle jag flytta till en egen lägenhet, ha en jättestor tv att spela mina tv-spel på och bara njuta av livet ett tag. Sen skulle jag köpa massor av massor av massor tv-spel och resa till New York, Spanien och Grekland typ.

Fast en miljon, även om det är mycket räcker tyvärr inte lika långt som 87 miljoner gör. Så jag kanske får dra ner på tv-spelsköpandet och resandet lite.

Seriöst så skulle jag om jag vann en miljon faktiskt ta och resa utomlands någonstans. Möjligtvis Spanien då eller New York. Sen så skulle jag såklart köpa lite tv-spel och lite nya kläder. Men resten av pengarna skulle jag spara, så att jag inte skulle behöva ta studielån under min studietid och så. Då skulle jag få en mycket bättre start på arbetslivet om jag inte hade skulder att betala tillbaka.

Eller så skulle jag helt enkelt bygga en rymdraket. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej, men hur tyckte du det blev nu då på bloggen?

2011-04-15 @ 18:16:44
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0