Blogglista - Dag 1

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.


Bild tagen den 5 Mars 2011.

Då kommer här nedan alltså 10 stycken fakta om mig.
Jag har blandat det lite som jag känner för det.
Med ointressanta grejer, saker alla vet, roliga grejer och saker som ingen nästan vet.

1. Jag bor i dagsläget i Forsbacka, i en lägenhet där jag bott sen jag var 1 år gammal. Före det bodde jag cirka 100 meter längre bort. Jag har alltså inte flyttat särskilt mycket i mitt liv, och absolut inte långt ^^

2. Min absoluta favorit spelserie genom tiderna är lätt Tony Hawk. Redan när jag var liten och allt jag ville var att få spela på min coola storebrors PS1 så var det Tony Hawk 1 och 2 som de coolaste spelen. Och nu, flera år senare, så är det Tony Hawk 3, 4 och Underground som tar upp det mesta av min speltid (2an är återigen beställd!). Även om vad jag spelar varierar till och från, så återgår jag alltid till Tony Hawk och inget annat spel har jag tillbringat så många timmar framför!

3. Jag tycker verkligen inte om broccoli. Jag tycker bara lukten av det är äcklig. Spelar ingen roll om de är råa, kokade eller i en paj så är det fortfarande sjukt äckligt. Jag förstår inte folk som tycker om det heller. Att folk tycker det är dugligt och går att äta är (möjligtvis) acceptabelt, men att det är gott!? Broccoli är absolut det värsta jag vet! Är det så illa att pajen eller grytan eller vad jag nu äter innehåller broccoli så undviker jag hela måltiden så ofta jag kan, annars petar jag ut varenda liten liten bit.

4. Ofta när folk frågar om jag är fullt frisk så svarar jag "Ja" (om jag inte är förkyld då kanske). Fast sanningen är ju att jag ständigt har en sjukdom med mig. Jag har skolios, vilket är en ryggsjukdom som gör att man har sne ryggrad. Man kan se på min rygg att jag har en lite puckel, att det typ sticker ut på ena sidan, när jag lutar mig framåt. Oftast tänker jag inte på det, men ibland hatar jag det och försöker att inte luta mig framåt allt för mycket så det ska synas. När jag var yngre hade jag en korsett för att rätta till ryggraden litegrann, även om det inte fungerade allt för bra. I dagsläget funderar jag på att ta kontakt med läkarvården igen, då jag börjar få problem med ryggont igen.

5. Jag är beroende av koffein, men jag hatar kaffe. Jag har sedan jag var kanske 13 år gammal vart beroende av att dricka cola. På senare tid blev det även energidryck av olika slag. Jag älskar smaken av cola och även energidryck. Jag känner inte av att jag blir direkt piggare av något av det, men jag blir sur och grinig om jag måste gå mer än en dag utan läsk. Kaffe tycker jag dock är hur äckligt som helst, och trots att jag prövat många olika sorters så tål jag verkligen inte skiten. Inte ens med massa socker, mjölk och annat.

6. Jag tycker att 10 Things I Hate About You är den bästa filmen någonsin. Det är en sån där typisk amerikansk tonårsfilm med tema komedi/kärlek. Du kan redan från början avgöra hur det kommer sluta, att självklart får de varandra i slutet. Men jag tycker det är en så himla underbar film helt enkelt. Det är riktigt duktiga skådisar (vilket sådana filmer oftast saknar) och dialogen är helt enkelt klockren! Jag kan många av replikerna utantill och fast jag sett den 10.000 gånger får de mig att skratta! Dessutom är Heath Ledger och Julia Stiles, som har huvudrollerna, hur snygga som helst också ^^

7.
Jag tycker att Beatles är det absolut bästa bandet i världen. Punkt.
Det tyckte jag även innan jag började lyssna på 60-tals musik också. Jag hatar att sätta mig in i vad för genres jag gillar, eftersom jag gillar mycket och det beroende på humör. Det är inte ofta jag är på humör för 60tals musik, men Beatles fungerar alltid!

8. Jag brukar ha långkalsonger på mig från oktober till maj ungefär. Från det att det blir lite kallt så sätter jag på mig långkalsongerna och sen går jag inte en enda dag utan dom hela vintern. Inga som helst undantag alltså, jag har dom alltid på mig! Jag har ju dock flera par, så inte samma par hela vintern ;) Så när det börjar bli för varmt och jag måste ta av mig dom, så tycker jag ett tag att det är jätteobehagligt att gå i bara jeans, på grund av hur jeansen känns direkt mot benen ^^

9. Jag är medlem i Ung Vänster här i Gävle och är för nuvarande ordförande. Har så länge jag fattat vad politik är vetat vart jag står någonstans och Vänsterpartiet är det parti som stämmer bäst. Jag gick med i November 2009, så jag har bara vart med i ca 1 och ett halvt år nu, men jag trivs! :)

10. Den allra första festivalen jag någonsin åkte på var Augustibuller 2007. Den var i Lindesberg utanför Örebro och jag och Kajsa åkte som funktionärer, hon jobbade som parkeringsvakt eller nått sådant och jag arbetade som grindvakt. Det är också hittills den roligaste festivalen jag någosin varit på och det är synd att den gick i konkurs året efter. Även om det antagligen var fler band jag gillade på P&L 2009 och 2010 så var hela festivalskänslan tusen gånger bättre på Augustibuller, det var bara så.

Sådär, 10 stycken fakta om mig. Jag tänkte inte efter innan vad jag skulle skriva om när jag började skriva, utan jag skrev om det som jag kom på allt eftersom helt enkelt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0