Lovet har gått fort, helgen har gått ännu fortare.

Snart är höstlovet slut, vilket känns segt som fan.
Klart det ska bli roligt att komma tillbaka till skolan också såklart, men det har vart ett välbehövt och skönt lov.
Linus har också vart ledig en stor del av tiden, så vi har även hunnit umgåtts en del efter jag kände mig frisk nog att dra dit.

I torsdags så drog jag och Linus till stan för att käka och fira vår fyramånaders dag. Vi hade tänkt äta på Libanesen på hörnet men det var stängt när vi kom dit. Istället så promenerade vi upp på Söder och käkade på American Pizza Place istället.
Sen drog jag ut till Erika och hängde hemma hos henne ett tag. Vi drack lite vin och snackade en massa innan vi drog vidare till en fest i Bergby. Festen var grymt kul fasten vi bara var 6 pers. Vi spraymålade en bil i ett garage (ta det lugnt, den tillhörde en av de vi festade med, han var med på det), lekte bro bro breja och under höken vingar kom och hade det jäkligt trevligt.

I fredags så drog jag in till stan efter att jag vaknat hemma hos Erika. Där mötte jag upp Kajsa, Annis och Madde och vi begav oss till Waynes för att ta en fika. Det blev till att sitta på fiket i 2 timmar och bara snacka, vilket var hur trevligt som helst verkligen. Jag drack en fruktsmoothie som var hur god som helst också :)
Sen så drog jag hem till Linus och var där och tog det lugnt lite. Hittade en bok jag började läsa lite i och låg och sov en stund också. Sen så började vi dricka lite öl med Charlie och så drog vi ut och drack några öl på Old Saints och umgicks med en massa folk. Det var riktigt najs att träffa på så många olika roligt människor där den kvällen. Kändes som om nån från alla kompisgäng var där nästan, var hur kul som helst att snacka med alla!

I lördags så var jag och Linus hemma hos mig i Forsbacka och käkade hamburgare och pommfritt. Linus fick laga maten medans jag fixade med lite skolarbeten. Sen så drack jag även lite vin med min mamma och pratade med henne med.
Efter maten så drog vi in till stan för att gå på bio. Filmen hette "Tusen gånger starkare" och gick på 7an, och var helt ok. Vi hann även med att ta en fika på Mingel och Bar efter filmen också, innan vi åkte hem.
Hemma hos Linus var det liten folk som satt och förfestade, men de drog ganska snart iväg ut på krogen.
Sen kom Jacob dit och jag, han och Linus satt och umgicks ett tag och spelade lite tetris. Sen var klockan helt plötsligt vid 3tiden och de andra kom hem från krogen. Så det blev så att vi umgicks med dom ett tag innan vi gick och la oss.

Idag så har jag och Linus sovit länge, tagit det lugnt och även käkat på Max.
Nu sitter jag och funderar på om jag ska se någon tv-serie eller kanske en film. Sitter just nu och kollar på trailers och läser grejer på sf.se och imdb.com.

Det var min helg, och inlägget blev visst en bit :P
På tisdag är det skola igen. Imorgon ska jag vara med Linus :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0