150 kronor rikare i månaden.

Idag har jag bara vart hemma hela dagen. Började med att sova till klockan halv 11, och sen ligga och dra mig i sängen ett tag. Blev soppa till frukost, ostmacka till lunch och det mamma lagade till middag. Har även hunnit med att dricka ett par koppar varmt té. Och cola såklart!

Har spenderat dagen med att spela facebookspel, surfa på facebook, spela The Sims 3 och så har jag kollat på tv.
Tyvärr så började datorn att krångla. Först kraschade insticksmodulen till flash så jag kunde inte spela FrontierVille. Sen så efter att jag spelat The Sims ett tag så gick inte Firefox att starta heller. Men efter att jag stängt av datorn (första gången jag stängde av den och inte bara satte den i viloläge på mer än en vecka..) och låtit den vila ett tag, sen startat den och installerat senaste verisionen av flash så verkar allting ha löst sig.

Eftersom datorn krånglade tänkte jag spela tv-spel ett tag. Men inser att handkontrollen är trasig.. Ena joysticken krånglade och höll på, men det var inte så farligt. Men sen så fungerade helt enkelt inte uppåtpilen. Och det är ganska svårt att spela Tony Hawk utan den..

Så nu har jag lagt ett bud på tradera på en ny handkontroll, bara lite använd och för under hundralappen. Budgivningen är slut om 2 timmar, så då får jag se om jag vunnit den eller inte.
Ska även säga att jag har en till handkontroll till PS2an, men den är så grymt obekväm att jag inte pallar med den. Originalkontrollen ska det vara!



En bra sak är att försäkringskassan ringde. Det är såhär att om man har två stycken barn, så kan man få något som heter flerbarnstillägg. Jag är visserligen över 18, men detta tillägget gäller fram till juni året man fyller 20 om man studerar på grundskola, gymnasieskola eller särskola. Nu studerar jag visserligen på folkhögskola, men linjen jag går är på gymnasienivå. Så försäkringskassan skickade ett brev till oss för några veckor sedan att vi skulle ansöka om det där, vilket vi gjorde. Idag ringde dom och sa att det var beviljat. De kommer att skicka ut det till i december, och då kommer de skicka för alla månader de hittills missat, dvs sen i augusti när jag började skolan. Det är bara 150 kronor visserligen, men 150 kronor extra i månaden skadar absolut inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0