Nu var det dags att ta ordentligt tag i köket!

Idag så har städningen fortsatt från igår. Efter endast en natt i huset så får Charlie, som den kock han är, nog av hur köket ser ut. Så jag vaknade klockan 11 av att han och Lotta höll på att städa köket, och då var det bara att gå ner och hjälpa till.
Nu har vi rensat ur alla kökslådor och lagt undan det som är onödigt (femtielva olika bestick som inte matchar med något, tvåhundratjogofem smörknivar och iaf ett dussin oslipade onödiga knivar) så det nu finns plats att stänga lådorna plus att det som ligger där i är snyggt och matchar. Vi har dessutom torkat ut alla lådor och de flesta skåp, samt torkat rent kaklet och diskbänken ordentligt.
Eller vi och vi egentligen, ska jag vara ärlig så är det ju faktiskt Charlie som har gjort det mesta. Men det var han som visste hur han ville ha det, så han fick göra som han ville och så hjälpte jag och Lotta till så gott vi kunde bara.

Dagen idag har blivit ännu en slödag. Bättre med både urinvägsinfektionen och örat, men det regnar så hemskt ute att man inte direkt har lust med något annat än att sitta inne. Dessutom är det så kort tid kvar av sommarlovet att man bara vill ligga inne och lata sig nu medans man kan.
Jag har spelat facebookspel, sett på tv-serier och bara allmänt surfat runt. Har även umgåtts lite med Lotta, Charlie och Charlies kompis Emmot som var på besök. Hannah är även på besök även om hon tillbringade den mesta tiden när jag var på nedervåningen vid datorn, men trevligt är det ändå :)


Och eftersom det var så länge sedan jag postade en bild så postar jag en på mig och Linus ifrån midsomras :)
Kanske inte den snyggaste bilden på nån av oss direkt, men jag minns bara tillbaka och tycker det är mysigt :)
Tänka sig att då trodde jag inte att han var särskilt intresserad av mig, även om jag efter helgen började tveka. Känns som det var hundra år sedan ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0