Mer läsare till bloggen!


http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=altgirl



http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=altgirl


Två sidor där man får fler besökare genom att själv besöka andras bloggar.
Jag tycker själv att båda systemen fungerar bra, dels för att jag själv upptäcker så många nya bloggar, och dels för att jag själv får nya läsare, bevakare och kommentarer.

Bloggtrafik är lite krångligare än Mer-Trafik.
Man får inte se när man bläddrar bland bloggar hur många poäng man har, men det går att se på hemsidan.
Man har en header på sidan där det finns en knapp det står "Nästa" på, som man kan trycka på ungefär var 20-30 sekund eller något sådant.
Det betyder att man måste tillbringa en viss tid på varje blogg, vilket gör att man läser om det är intressant.
De har även ett system där man ungefär var 15de blogg får skriva i 3 siffror som visas på en bild för att visa att det är en människa bakom.

Mer-Trafik har samma system. En header högst upp.
Men där är det lite enklare då man ser ens användarnamn, hur många poäng man fick för sidan (alltid 2 poäng), hur många poäng man har tjänat nu samt hur många poäng man har kvar på kontot.
Samma sak där finns det en "Nästa" knapp, som man kan trycka på var 20-30 sekund.
Fast istället för siffersystemet så kommer det upp 7 stycken msnsymboler, och så ska man trycka på den som det står ovan, ex "Stjärnan" eller "glad".
Där kan man även stänga framesen om man vill läsa vidare på bloggen och inte ha mer trafik öppet. Man kan även anmäla saker på sidorna direkt.


Väljer ni att ni att bli medlem på någon av sidorna så använd gärna mina länkar eller använd mitt namn som tipsare (altgirl) så får jag lite mer poäng också.
Vore schysst! :)

Kommentarer
Postat av: anno

Frågestund på bloggen!

Ställ gärna en fråga till mig,svarar på allt!:)

2009-10-23 @ 18:29:13
URL: http://annoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0