Hänt extra

Om jag hade en bärbar dator, då skulle jag ju skriva så mycket mer blogg!
Två inlägg om dagen skulle det bli, minst! Ett på morgonen på väg till skolan, och ett på kvällen på väg hem.
Eftersom bussresan tar 40 minuter skulle jag ju kunna skriva ganska mycket också..

Men nu har ju inte jag någon bärbar dator, så det är bara en fin dröm..
Jag får sitta på bussen och fantisera fram hur jag skulle skriva om jag hade en dator där.
Fast det får ju nu aldrig se, så det kanske inte direkt hjälper ^^

Så, vad har hänt på sistonde?
Jag tar och skriver en liten punktlista, mer för min egen skull än för eran.
Är ganska smart att man kan gå tillbaka och se vad man har gjort om dagarna nämligen..

Senast jag skrev var alltså fredagen den 13, och nu är det tisdagen den 24.
10 dagar sedan alltså..

Lördagen den 14:
Var marknad i Forsbacka, så jag var dit med mamma, lillebror, kusin, mormor och Oggy.
Var fler stånd än vad vi hade trott faktiskt, men trots att det hade stått i Konsumbladet om att det skulle finnas langos där så gjorde det inte det..
Så efter det gick vi hem och jag gick upp till datorn och letade fram recept på langos.
Dock skulle det ta lite mer än 1 timme att göra, så det fick vi skjuta upp till dagen efter.
Sedan åkte Oggy till KW och jag roade mig med datorn och tvn resten av kvällen.

Söndagen den 15:
Oggy kom och väckte mig runt 12tiden. Efter det gick vi upp och morsan gjorde Langos åt oss.
Var faktiskt hur gott som helst, oh vi hade vitlöksås och massa ost på :)
Sedan vid 6tiden drog Oggy hem och jag drog till Knoppen för jag skulle jobba, men det var tydligen stängt..
Så jag gick hem och fördrev tiden med datorn och tvn resten av kvällen.

Måndagen den 16:
Jag och Oggy firade 10 månader :)
Firade vi med att gå på stan och ha allmänt tråkigt ett tag, jag prövade ett par snygga shorts på HM.
Sedan skulle han iväg nånstans och jag hade årsmöte på Knoppen så jag åkte hem.
Efter årsmötet så stannade jag kvar på Knoppen och jobbade eftersom det var stängt dagen innan.

Tisdagen den 17:
Var Nationellt Prov i Engelska Speaking i skolan. Jag var med Helena och det gick hur bra som helst.
Vi pratade faktiskt hela tiden, utan avbrott eller hjälp av läraren. Och vi pratade tills nästa grupp kom och knackade på dörren!
Så antagligen blir det VG eller MVG. Man får ju hoppas på MVG iaf, men VG får väl faktiskt duga det också ^^

Efter skolan så drog jag till stan och träffade Oggy.
På kvällen så var jag sedan hemma och pluggade lite till matteprovet.

Onsdagen den 18:

En ganska så hektiskt dag i skolan.
Började med elevrådskonferans (= alla elevråd från alla program, lärare och rektorn) på morgonen.
Efter det så hade jag en stunds paus innan det var dags för mig att möta två stycken som sökte till rektorstjänsten på vår skola eftersom Olof ska sluta till hösten. Vi elever får ju vara med och bestämma där vilka det ska bli.
Intervjuerna tog 2 stycken timmar, och efter det var det dags för mig att springa till idrotten där vi hade prov.
Efter provet så drog jag ensam till matsalen för att äta (lunchrasten enligt schemat var före idrotten) och det var lasagne.
Jag har aldrig riktigt gillat skolans lasagne, och inte riktigt tålt det av nån anledning, men det hade jag glömt...
Sen så var det matte där jag egentligen skulle ha gjort prov, men eftersom jag stressat hela dagen och nu mådde lite dåligt pga lasagnen så lyckades jag skjuta upp det till dagen efter.

Efter skolan så drog jag hem, kollade datorn, fetade mig med popcorn och såg på Simpsons ^^

Torsdagen den 19:

Sovmorgon till 11.00, vi började 12.45.
Pluggade på bussen och passade på att fråga Helena om det jag inte kunde innan matteprovet.
Hann inte klart matteprovet riktigt, men det jag gjorde gick bra iaf ^^
Ska fortsätta nästa onsdag, så tror det går bra ^^
Sedan var det Filmkunskap där vi först såg på Casablanca och sedan så gjorde jag filmkunskapstest, fick VG.

Efter det så drog jag hem och latade mig framför tvn och datorn ^^

Fredagen den 20:
Var i skolan, på filmkunskap, svenska, samhällskunskap och engelska.
Fick håret lockat på lunchen och hade det allmänt slappt.

Åkte hem direkt efter skolan, och lite senare så kom Oggy till mig.
Vi tog det lugnt hela kvällen och somnade ganska så tidigt.

Och nu orkar jag inte skriva nå mer :O
Får skriva mer imon om jag orkar, men nu ska jag ner och sova lite ^^

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Kämpar du också om att få presentkort på gratissidor? Går det trögt? Då vill jag verkligen tipsa om en helt ny sida som är jättelätt att få poäng på. Eftersom den är ny, är det lätt att värva vänner. Varje vecka får du 30 poäng bara genom att besöka hemsidor!



När du väl fått dina poäng kan du beställa ett presentkort som gäller i 60 butiker! Det kan inte bli bättre. Och bara för att "skryta" lite till; Jag blev medlem idag och har 80 poäng redan!

http://www.freestreet.se/?r=4995

2009-03-25 @ 20:59:38
URL: http://isabellejo.blogg.se/
Postat av: Monika

sv: Hej.. Ja det funkar ju hur bra som helst såg jag i går. hehe. Men det är sm du säger man hittar en del bloggar att läsa.. :P

2009-03-27 @ 09:15:35
URL: http://monikasblogg.se
Postat av: Anonym

Hej, vilken fin blogg du hade :D

Vill du få presentkort på 300-1000 kr, eller kanske biobiljett, trisslotter ?

Presentkorten gäller i massor av olika affärskedjor som t ex, Kicks, H&M, SIBA, McDonalds, Guldfynd och ännu fler!

Låter det inte härligt & det är dessutom 100 % gratis, du behöver inte stå för porto eller någonting när presentkorten, biobiljetterna eller trisslotterna ska skickas hem till dig!

SKITNICE ju ;)

Jag blev medlem förra veckan & har varit inne på sidan några få gånger bara, men jag har redan ett presentkort på 500kr till valfri butik.

Det är lättare att samla poäng här än på t ex, freestreet eftersom att du bara får några få poäng där och här får du mer.

Du får dessutom 50 poäng när du registrerar dig via min länk!



Bli medlem här:

http://www.gratismode.se/?c=49663

2009-03-28 @ 14:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0