Varför blogga?

Ibland undrar jag varför jag skriver blogg.
Jag skriver rätt så slarvigt, halvdåliga meningar och har inget intressant att säga.
För jag menar, om bloggen är tråkig så är det ingen som läser den. Och läser ingen den, har den inget syfte.

Men ah äsch, jag tycker om att skriva helt enkelt.
Ibland vill jag skriva ner vad jag gör, för att kunna se att fredag den 2a så gjorde jag det och det liksom.
Och ibland vill jag bara skriva, skriva massa strunt om en dators processor fast jag knappt vet vad det betyder, eller skriva vad jag tyckte om en film. Eller bara skriva helt enkelt.
Och hur kul är det att skriva för att sedan slänga bort det? Då kan jag lika gärna skriva det här och sedan gå tillbaka och läsa vad det var jag skrev.

Alla gånger jag varit ledsen, alla gånger jag varit glad, alla gånger jag varit grinig, alla gånger jag varit pepp.
Det är kanske inte världens intressantaste blogg, men det skiter jag fullständigt i. Jag begär inte att någon ska läsa den egentligen, jag skriver bara som jag vill när jag vill.


Jag läser inte direkt andras bloggar heller, för jag tycker det är rätt så ointressant och veta vad andra åt till frukost eller när de är ledsen och sånt skit. Jag bryr mig inte om det direkt.

Men det finns en blogg jag läser, och det är denna; http://ungkristenkille.wordpress.com/
För det är Johan Borg, min vän som skriver. Och klokare snubbe får man nog leta efter.
Ni kanske inte lär er så mycket om vad han äter till frukost, men däremot så får ni er nog en funderare i både en och en annan fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0