Gnällinlägg

Tack Mr Love som informerade mig om att 263 dagar inte bara är 263 dagar utan även;
6312 Timmar
378720 Minuter
22723200 sekunder


VARNING! DETTA INLÄGG KOMMER ATT VARA EGOISTISKT, EGENKÄRT, TOTALT GNÄLLANDE PÅ ANDRA OCH LÄSARE SOM EXEMPELVIS JACOB UNDANBEDES!

Alltså.. Jag börjar irritera mig mer och mer på människor..
Jag har sagt förut att jag hatar hela mänskligheten förut (positivt jag vet), men alltså, jag blir irriterad bara.

Jag vet att jag är smart, jag vet att jag är mogen för min ålder och jag vet att jag kan skriva bra.
Men jag har så svårt att fatta hur svårt det ska vara att bete sig moget, tänka smart och skriva bra?

Blir så irriterad när man ser folk som är äldre än mig som sitter och skriver

"shiiit hade svenskaprov idag å fattade aså ingenting! xd det var masa skitsvåra ord att stava, som typ kondutör å sånt, fattar int aså varför vi har så svåra uppgifter :S aså emma har mykke lättare, är ju värsta orättvist!!!!! menmen idag ska ja på stan me lisa <3<3<3<3 å vi ska fika :> å sen ska vi på fest haha xd å ja ska sova hos henne för hon e själv hemma så vi kan festa hur mycket vi vill haha kommer bli najz xd"

Ja, det var kopierat rakt av.
Sådant där irriterar mig. Inte så att jag inte dricker alkohol, eller har svårt att stava ord ibland (man kan ju inte kunna alla ord). Men ska det vara så svårt att sätta ihop ett par lättstavade ord såsom "Jag", "Och", "Är" och liknande till en mening?

Oggy gjorde nationella provet i svenska läsförståelse igår. Han sa att han gjorde klart det på 20 minuter, och tyckte det var enkelt.
Samtidigt så läste jag en tjejs blogg där hon gnällde att hon inte ens han halva på 1 timme och 20 minuter, och hon undrade varför de hade grejer som var för typ gymnasie 3or när de går i 9an..
Och allt skrivet som det ovan.

Visst, alla har olika lätt för saker. Men saker är ju inte heller svårare än man gör det?
Gud vad trött jag är på människor som inte ens kan sammanfatta en mening, och som dessutom är äldre än mig.

Och varför ska alla skriva blogg nu för tiden?
Jag skriver för att skriva av mig, för att mina vänner ska kunna hålla koll på mig och för att andra ska kunna få en ordentlig läsning, inlägg skrivna som de ovan eller en hel blogg med lika korta inlägg som "idag ska jag och bada med emma, ska bli kul", förstår jag mig inte på.

Och för att säga något posetivt kan jag säga att jag längtar tills jag ska börja Högskolan i Borås och få plugga och ha det roligt! Jag ska bli bibliotekarie.

Har ni förresten tänkt på att även om man inte är kristen, innehåller bibeln många tänkvärda ord. Massa bra grejer.

Av frukten känner man trädet.
Bibeln, Matteus 12:23


Sen finns det massa kontroversiella citat från biblen med, men jag har inget emot kristna. Är väl upp till en att ta åt sig av de citat man vill, om de gör att man mår bättre och finner värme och trygghet.
Huvudsaken är att vi accepterar alla, och låter folk vara som de vill vara.

Kommentarer
Postat av: Mr love

WTF?!

aså emma har mykke lättare,



Ett prov som är lättare än ett annat när man inte kan stava till mycket?

Inget prov är lätt då fjortis! -.-



Kan man få länk till sådana bloggar så man får skratta lite? (A)

(Ja, jag har blondinbellas)

2009-02-04 @ 23:18:01
Postat av: Lollo

du har en poäng där.. håller faktiskt med dig! :) men din blogg är alltid bra att läsa!

Men fy var tråkigt att du ska gå ända nere i Borås! :( men vi får ses ändå! puss&kram

2009-02-05 @ 10:56:43
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: Carina

Du är så smart så jag blir lycklig. KRAM Mamma.

2009-02-05 @ 12:58:31
Postat av: Saga

Ibland blir jag nästan lite avundsjuk på hur mogen du är. Men men, livet är inte lätt.

Jag stör mig också på människor som inte kan stava rätt, lika med dom som inte ens skriver stor bokstav i början. Varför har dom då ens punkt?

Nej, det borde vara hårdare med svenska i sverige, stora flickor som inte ens kan stava till mycket, det är ju så man skäms över dagens ungdom.

Jag önskar att jag var en 80 årig gammal kärring som kan säga att det var bättre förr..

2009-02-05 @ 19:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0