Sportlovets händelser

Så vad har egentligen hänt sedan sist?

Nu är det lördag. Lördagen den 28 Februari.
Sist jag skrev ett ordenligt inlägg var fredagen den 20 Februari.

Lördagen den 21 spenderades som sagt i Norrköping på TTT, Travian Team Träff.
Tågresan dit var lagom trevlig, träffade en snubbe på tåget som jag snackade med. Allt mellan historia och böcker, typ :P
Han var väl 40+, men ett ypperligt resesällskap. Resen gick hur fort som helst :P

Framme i Norrköping var allt najs också. Linus och Amaris kom och mötte mig på stationen, och sedan bar det av till möteslokalen.
Massor av folk jag ville träffa var där (dock inte Conundrum..) och det var riktigt trevligt att äntligen få träffa människorna bakom nicken!
Umgicks mest med Joker, Octa, Larm och FF tror jag. Även med Sanral (som jag brottades med lite hela tiden, den jobbiga jäveln ;P). Watchout var även grymt trevlig han med, fast det var ju egentligen allihopa ^^

Spelade Laserdome gjorde vi också, och utav 15 pers kom jag sist :P
Den på 14de plats hade -141 poäng, jag hade hela -1275 poäng haha xD

Så käkade vi pizza, spelade Guitar Hero och allmänt umgicks mest.

Hemresan på söndagen var tvärtemot ditresan jäkligt segt. Hade inget resesällskap och tiden verkade sega fram. Slutade med att jag satt inklämd i ett hörn med en surig familj på mamma, pappa + ~8årig son som var gnällig. Jag låg och försökte sova med huvudet på bordet.

Söndag kväll/natt spenderades mestadelen med att kolla på Oscarsgalan. Dock somnade jag lite då och då:P
Måndag morgon klockan 8 var det sedan tandläkaren, och sedan var jag på Knoppen med syster och pojkvännen och målade om i biljardrummet.

Tisdagen spenderade jag sedan med att åka till Köpis med Oggy, Henke, Kalle och Paulina. Vi var till bokrean och gick i random andra butiker. Självklart fikade vi på Waynes (Varm choklad för mig, Chai Latte för Oggy, Kaffe för Henke, Cola för Kalle) också ^^

Onsdagen spenderades även den ett tag på Köpis, med Oggy. Vi åkte in och köpte skinnjackan (ta't lungt Kajsa, 100% Polyester!) jag kollat på dagen innan, och sen fikade vi på Waynes igen (Smoothie för mig, Chai Latte för Oggy).

Sedan på onsdag kväll var det filmkväll hos mig med Jacob, Helena och Cissi.
Jag kommer inte ihåg vad filmen vi såg på hette, men det var en sån där lagom bra action rulle. Knark och massa pang pang här och var. Var totalt funktionabelt ^^

Torsdagen spenderade jag först i stan en snabbis med Oggy och Gustav, där vi spelade Guitar Hero på Carlings (inte fan vann jag, dumma sönderspelade gitarr!) och köpte t-shirtar till Gustav.
Sedan drog jag till Forsbacka och var med Annis, Kajsa och Madde. Vi kollade på film, gjorde gipsmasker och allmänt snackade som vanligt ungefär :P

Fredagen spenderades med Oggy. Vi drog till nyöppnade Coop vid Fjällbacken och provsmakade random grejer, samt köpte läsk.
Sedan efter en snabb visit på stan där vi träffade på Anden och Mattias bland annat, så drog jag hem till Forsbacka.
Spelade Guitar Hero med brorsorna, och käkade Tacos.

Lördagen (idag) så var det till att gå upp tidigt, nämligen 6.30. Och sen strax efter 7 satte vi oss i bilen på väg mot Eckerölinjen.
Vi är då Jag, Oggy, Oggys mor och Oggys styvfar Stig-Åke. De vuxna bjöd med mig och Oggy på en Ålandsresa trevligt nog :)

Tiden i bilen spenderades med att lyssna på "Ring Så Spelar Vi" och gissa på frågor. Jag kunde alla, men tyvärr han jag aldrig först till att svara ;)

Sedan åkte vi båt över till Åland, där vi käkade god BrunchBuffe (blåbärspannkakor <3) och kollade runt i TaxFreen.
Väl på Åland så åkte vi med bilen till Mariehamn och gick där omkring på stan och kikade runt, samt fikade på ett Café.

Sen så åkte vi tillbaka till båten igen efter ca 4 timmar, och på båten hem åt vi litegrann, och handlade sedan i TaxFree shoppen.
Jag handlade lite godis åt min lillebror (skattkista ftw ;P) med pengar jag fått av mamma. Och av Stig-Åke fick jag och Oggy sammanlagt 400 kr som vi handlade godis för :D

2 nya energidrcker innhandlades även på Åland, båda från märket ED - Energydrink. En flaska och en 44cl burk


Så, där har ni vad som har hänt sedan jag sist skrev :P
Jäkligt rörigt, och kanske inte alltför intressant. Men det är ju en uppdatering iaf ;)

Nu är det lördag kväll och vi är nyligen hemkomna och trötta (Jag och Oggy sov typ i skift hela bilresan hem) och vi ska kolla lite på Skins innan vi går och lägger oss. Första avnsittet på säsong 2 är vi på nu ^^,

Kommentarer
Postat av: Lollo

men vilket mysigt lov! :) <3

2009-03-01 @ 00:43:22
URL: http://youareincredible.blogg.se/
Postat av: Geccod

Det låter som att du haft fullt upp men samtidigt ett soft sportlov. :-)

2009-03-01 @ 14:04:35
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Geccod

Just det.. Svarade på din kommentar för några dagar sen men internet började lade av precis när jag skickade den sen glömde jag skriva den igen.. :P



Hur som helst så är det som sagt pinsamt när man glömmer bort sådär. Nice länk också, har letat efter några liknande sidor men inte hittat någon bra. :-)

2009-03-01 @ 14:08:27
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Lovely

Hej



Jo det är ju alltid kul att träffa folket bakom nicken man ser hela tiden.

Så det var trevligt att träffa dej. Hoppas att det blir flera ggr framöver.



Kramis



Lovely

2009-03-02 @ 06:14:18
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Leonora

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-02 @ 06:16:38
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: GustavF

Bestäm dig! Några inlägg tidigare skulle du åka buss till norrköping, men tåg nu? >.< Min hjärna pallar inte sånt (A)

2009-03-10 @ 17:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0