Life sucks, and the weekend was fun ^^

Haha, jag håller verkligen med Sagas kommentar på mitt förra inlägg;
"Jag önskar jag vore en 80årig gammal tant så jag kunde säga att det var bättre förr".

Fast nä, det var inte bättre förr.
Det är inte heller bättre nu, eller kommer bli bättre sen.
Life sucks always, live with it.

Och nu menar jag inte att jag är emodepp, inga vänner.
Utan snarare att varje dag dör massor med människor, varav större delen av de inte ens behövde dö.
Det är fattigdom, krig, rattfylleri, sjukdommar, psykopater som hugger ner folk, skolskjutningar, våldtäkter, mord.
Saker som är totalt onödiga, som inte borde finnas.
Men saker som ändå finns, som alltid funnits och alltid kommer finnas.

Samhället suger, människorna suger, regeringen suger och ja..
Så livet är ganska jävligt när man ändå tänker efter.

Men ja, vad tjänar det till att tänka på det?
Livet suger, och det finns inget vi kan göra åt det.
Förutom försöka leva som vi vill leva, och vara lycklig för det vi kan.

"Life is a bitch, death is a whore. I'm a human being, so I want more." - Mimikry


Helgen har vart lagom slapp sådär.

Fredagen spenderades på Helges och kollandes på massa band.
Var inte så där överdrivet pepp när jag drog dit, var inte så där överdrivet pepp när jag var där, men hemresan kändes ganska pepp ^^
Henkes band vara ganska så bra as usual. Inte deras bästa spelning, men mycket bra ändå. De har ju finslipat materialet de har, så det låter bara bättre och bättre.
Henke glömde ju vattenflaskan backstage också, så att rösten bröt lite var inte så konstigt.

Arrows Overseas var grymt sköna som vanligt, och efter en kväll med medelmåttiga band med sångare som inte direkt kunde growla, var det en skön avslutning.


Lördagen spenderades med att inte göra allt för mycket.
Sov ganska länge, slappade ett tag till och efter det drog vi hem till Oggys far.
Där gjorde vi egentligen ingenting förutom att slappa i sängen och sitta vid datorn.
Sen drog vi till Ica och köpte läsk, och efter det drog vi ner på stan och käkade pizza.
Sen drog vi hem till mig, jag kollade datorn och efter det var det kväller.


Söndagen var lite mer produktiv.
Vaknade vid 12, och då åkte vi hem till Oggy.
Sen drog vi med hans mamma till IKEA och handlade grejer till hans rum.
Det var kuddöverdrag, sängkläder, matta och lite växter typ.

Efter det drog jag till Spegeln och kollade på första deltävlingen i Musik Direkt.
Gurra gick tyvärr inte vidare, men hans spelning var trevlig att lyssna på :)
Var blandat med bra akter och sämre akter. Allt som allt en ganska okey blandning om man jämför.

Sen blev det hem till Oggy igen där hela det nya rummet var inrett och klart.
Där blev det så att Oggy spenderade resten av kvällen i sängen, medans jag pendlade mellan datorn och sängen ^^


Nu är det måndag, och jag ska snart iväg till APUn.
Efter det ska jag hem till Oggy och måla hans soffstomme svart.
Och så ska jag ha msnmöte.

Långt inlägg, I know.
Men nu ska jag köka frukost.

Kommentarer
Postat av: Mr love

Utan snarare att varje dag dör massor med människor, varav större delen av de inte ens behövde dö.



Om inte så många dog i alla dessa "onödiga" anledningar skulle världen inte ha en så ljus framtid.

Vi är ju fortfarande förmånga.

Så antingen får folk dö eller vi sluta knulla runt. -.-

//Mr love :D

2009-02-09 @ 21:38:06
Postat av: Josefine "Yozzan" Lande

Du ser, inte ens om folk inte dog vore världen bra.

Life sucks, told you so! :D

2009-02-10 @ 13:14:27
URL: http://altgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0