Bussarna..

Har vart lite segt med uppdateringar nu, men blogg.se har krånglat. Och den lilla tid jag har till datorn (borträknat forumet ;P) orkar jag inte slöa på att blogg.se ska ladda.

Igår var en sån där dag då jag och bussarna inte var bästa vänner..
Först och främst var jag ledig från APUn, så jag sov till halv 2 någongång. Och då låg jag och drog mig lite, och gick slutligen upp för att ta 14.03 bussen till stan för att träffa Oggy.
Självklart kommer jag på 14.01 att jag glömt min energidryck, och jag visste att mitt beroende inte skulle stillas.. Så jag gick in och hämtade dig.
Kommer sedan ut till korsningen runt 14.03 precis för att se bussen komma åkande..
Jag utbrast faktiskt ett högt "helvete" för mig själv och började sedan springa mot bussen och viftade med armen, tur nog så såg föraren mig och stannade. Jag tackade honom och hejjade glatt med ett leende när jag klev på, men han såg mest neutral ut ändå.
Jag som var så sockersöt..

Sen när jag skulle åka hem från Oggy så upptäckte jag vid datorn att klockan var 21.00.
Så jag skyndar på mig kläderna och känner självklart att jag måste kissa också.. Skyndar på och Oggy och jag går snabbt mot bussen (med hunden Hero med oss, för han hade vi glömt att gå ut med tidigare) som går 21.05, självklart så precis när jag kommer upp där man korsar gatan ser jag bussen åka förbi..
Vi vänder då och går mot 2an som går 21.03 men alltid är sen.. Så när vi kommer upp för krönet ser jag hur bussen kommer.
Jag sa att jag aldrig skulle hinna med den, men som tur uppmärksammade Oggy att det stod nån där. Så jag sa ett snabbt hejdå och kutade utav bara helvete verkligen..
Och jag hann faktiskt, verkligen precis.
Vände mig ut för att vinka hejdå te Oggy och Hero, men de var upptagen med att nosa på en snödriva. Eller ja, Hero var iaf ;)

Idag har jag vart i skolan mellan 08.30 och 14.00.
Jobbade för en gångs skull på matten, och mediakommunikationen var sådär lagom tråkigt som vanligt.

Sen drog jag ner till stan där jag träffade på Oggy och drog runt och gjorde inte allt för mycket. Träffade  på Gurra (trevligt, var länge sen sist) och vi kollade på spel på spelaffären.
Sen drog vi hem till hans mamma och kollade på Zoey 101 (på surfthechannel.com) och sen somnade vi och sov tills jag var tvungen att dra te bussen.

Väl hemma i Forsbacka så gick jag direkt till Knoppen (fritidsgården) eftersom jag jobabde mellan 18.00 och 21.00.
Var rätt så segt där, men en väldigt lugn kväll så jag ska inte klaga.
Spelade Buzz och retades lite med tjejerna (de börjar verkligen gilla mig hehe :P) och spelade biljard för mig själv ett tag :P

Nu sitter jag och har lite roligt med forumet och youtube ;)
Ska käka lite mackor eller något och sedan dra i säng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0