Varför klaga på Gävle?

Ibland undrar jag..
Tror folk att det är bara i Gävle folk är falska?

För jag har hört hur många gånger som helst, folk som säger att de vill här ifrån, att de hatar Gävle och alla dess falska människor.
Visst vore det skönt att få börja om på nytt, flytta nånstans där ingen känner en. Bli kär på nytt, få nya vänner, och slippa alla falska personer som ska föreställa ens vänner.
Men ganska så snart så kommer det nya stället bli likadant som här. Folk kommer vara falska, folk kommer svika en, och man kommer vilja sticka därifrån.

Man kan inte bara sticka ifrån problemen.
Människor är falska överallt, och kommer alltid att vara så. Människor är egoistiska och bryr sig om sig själv i första hand, så är det bara. Nothing to do about it.

Det kommer inte hjälpa med att flytta te Uppsala/Stockholm/Göteborg/Whatever.
Bättre att försöka leva vidare och hitta de äkta vänner som faktiskt finns och lita på dom och öppna dig för dom istället för att bara stänga dig inne!
Tror nästintill alla har någon äkta vän, nån som faktiskt bryr sig och vill den väl. Men många väljer att inte se dom.

Gävle är inte så dåligt när man tänker efter.
Vadå falska personer? Det finns överallt.
Gävle har en av de billigaste kollektivtrafiken i hela Sverige (även om den är hög så är den högre på andra ställen).
Gävle har gymnasium som täcker de flesta linjer (om du inte nu vill gå nått konstigt som t.ex guldsmed eller whatever).
Gävle har fint stadscentrum med närhet till många butiker.
Gävle har fina bostadsområden i utkanten av stan med närhet till natur och liknande.
Gävle har inte bara en av de billigaste kollektivtrafikerna, utan den går rätt så ofta om man jämför med andra ställen.
Jag menar, att bussarna går en gång i timmen som sämst (förutom till ställen där det faktiskt inte bor så mycket folk att det lönar sig), är enligt mig inte särskilt negativt.

Jag tror att folk bara vill klaga, som vanligt. De ser inte till de bra saker som faktiskt finns.
Orka klaga på Gävle som fan, när andra ställen är sämre?

Jag älskar inte Gävle. Jag har folk som inte gillar mig i Gävle. Folk har svikit mig i Gävle. Min buss kostar 20 kr enkelresa och går 1 gång i timmen och tar 40 minuter.
Men jag uppskattar det som finns. Det är ett ganska bra ställe ändå.

Kommentarer
Postat av: Adam höhöhöhö

Gävle är det inget fel på ^^

förutom att vi har moderater i kommunen..

2008-09-26 @ 16:44:53
Postat av: Anonym

Du har helt rätt :)

Gävle är okej och jag uppskattar möjligheterna ^^

Falska människor finns överallt!

2008-09-26 @ 17:10:04
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/
Postat av: Superman

Du har rätt.

Det är inte gävle det är fel på, felet ligger hos dom själva. så även om de flyttar till gbg så har de fortfarande felet kvar och kommer snart hitta det igen.

2008-09-26 @ 18:03:46
Postat av: Mr love

Hmm.

Jag kan ju inte säga att jag gillar Gävle.

Det ända jag vet om det är att en person som jag är ovän med bor där. :p

Men staden har jag inget emot. Kan ha något att göra med att jag inte kan något om Gävle. :p

//Mr love

2008-09-27 @ 15:30:32
Postat av: Anonym

ige fel på gävle

dom har ju brynäs

2008-10-08 @ 15:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0