Sex And The City

Efter att ha tillbringat gårdagen med att promenera genom Forsbacka med Kajsa, Oggy å Gurra så gick jag in och la mig under mitt varma fina täcke. Tillsammans med några kex (med smör imellan) och cola så burrade jag ner mig långt ner under täcket så bara huvudet stack fram och slog på tv3.
För där vet jag, att efter reklamen, så börjar det..
Sex and the city!

Värdelöst program när man tänker efter. Handlar om 4 tjejiga karaktärer, vilket inte en enda av dom passar mig.
Mirandra - Otroligt jävla cynisk och gnällig helt enkelt. Allt ska spelas efter hennes pipa och hon behandlar killarna som skit, helt värdelös på att visa känslor. Helt enkelt en osexig tråkig bitch. (ja jag känner för att använda svordomar idag)
Charlotte - Hur otroligt "gulligull" kan man vara? Tror på den äkta kärleken och det perfekta livet/förhållandet. Så smörig att man blir oljig av att kolla på henne. Börjar även gråta för det minsta lilla och är för mesig för att ens plocka upp sin hund när den blir gangbangad i lekparken!
Samantha - Här visar de att ska man vara sexuellt aktivt måste man skita totalt i kärlek och vara en riktigt elak bitch som svär hela tiden. Nog för att i sista avsnitten visar hon något som har med kärlek att göra, men beter sig fortfarande grymt omoget. Knulla på om du vill, med vem du vill, men måste man vara en idiot för det? Gav de henne cancer för att försöka visa att hon har känslor? Funkade inte..
Carrie - Här har vi den perfekta karaktären. Alla andra har sådana överdrivna brister för att Carrie ska framstå som den bästa. Vill inte bli sårad, men vill heller inte bli sårad. Letar efter kärlek för hon tror det är lösningen på allt. Konstigt, skorna verkar ju ge henne mer lycka..

Sen alla unga tjejer som kollar på detta program... De lär sig att man får knulla runt och vara en bitch mot alla, att man kan vara hur gnällig som helst när man vill, att man ska storgrina vid ordet kärlek och att det viktigaste som finns i världen är ett par skor värd mer än ens veckolön. Inte konstigt att fjortisar finns!

Och så har vi ju Mr. Big, som visar noll känslor hela programmet igenom, till sista avsnittet då han skrattar för första gången och är gulligullig. Fint att alla kan ändras då. Men jag gillar den skitstöveln.

Trots det så gillar jag programmet, det är pure entertainment helt enkelt. Ingenting man verkligen måste se, ingenting man asgarvar till eller blir direkt berörd av, men nått man ändå på något sätt gillar att se på, för att fördriva tiden.

Och jag kom på att jag inte sett sista avsnittet heller! Så eftersom det var det igår, var jag bara tvungen att kolla!
Även om jag inte har följt det till punkt och pricka förut, så har jag kollat på det då och då under månadens gång. Perfekt att slappna av till när man går och lägger sig vid 23tiden.

Så nu såg jag sista avsnittet, och det var väl ett fint avslut. Lite småblödigt som vanligt, men nu är de slut ^^
Undrar om jag ska se på Scrubs om kvällarna nu?

Kommentarer
Postat av: Lollo

kloka ord, det stämmer när du säger det.. det är verkligen så, men jag är likdan jag kollar också även om det inte är det bästa man kan se =) fast det är bra! <3 bra skrivet igen, puss på dig!

2008-09-12 @ 22:34:43
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: Aho

Jag har aldrig tittat på sex and the city :D verkar vara rätt ensam om det.

2008-09-16 @ 17:17:06
URL: http://alchera.blogg.se/
Postat av: petran

Å ja älskar sex and the city. karaktärerna är överdrivna för att det ska finnas en röd tråd programmen igenom, för att man tydligt ska se skillnaden på karaktärer som finns i dagens samhälle och för att sjlva upptäca att vi bör ge och ta ifrån varandra.

Men bra skrivet anyway, och du har rätt om carrie, den mest "mäsnkliga" av de olika karaktärerna.



Kram

2008-09-18 @ 11:14:11
URL: http://metrobloggen.se/petraaaan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0