Sunday Bloody Sunday..

Haha, jag gillar min lillebror ibland :P
Mamma är ute på altanen och håller på att rensa i rabatten eller nått sånt, och min lillebror vill se på Spidermanfilmen. Men eftersom vi ska te pizzerian och käka pizza snart så säger mamma att han inte får det, så då låser min lillebror ut henne på altanen x)
Så nu hör jag hur han liksom hotar henne med att aldrig låsa upp. Snäll grabb ^^

Snart ska jag alltså till pizzerian för att käka (om det nu blir av :P) och sen ska jag till Knoppen på deras halloween övernattning.

Igår var jag med Kajsa, Oggy, Gurra å Tobbe hemma hos Oggy. Vi såg på "Bloody Sunday", en film om det som hände i Irland 72, då massa demonstranter sköts ihjäl (förövrigt det "Sunday Bloody Sunday" med U2 handlar om) helt oprovocerat. Det var en ganska långsam film, och ibland lite småtråkig men den berörde som fan. Jag var inte den enda som fick tårar i ögonen när vi kollade på den iaf..

Läs mer om händelsen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bloody_Sunday

Bloody Sunday
Från en minnesaktion 2007. På korsen står alla de som dogs namn.

Dödsoffren:
  • John (Jackie) Duddy (17)
  • Patrick Joseph Doherty (31)
  • Bernard McGuigan (41)
  • Hugh Pious Gilmour (17)
  • Kevin McElhinney (17)
  • Michael G. Kelly (17)
  • John Pius Young (17)
  • William Noel Nash (19)
  • Michael M. McDaid (20)
  • James Joseph Wray (22)
  • Gerald Donaghy (17)
  • Gerald (James) McKinney (34)
  • William A. McKinney (27)
  • John Johnson (59)
(alla var civila, bland militär och polis fanns inte ens en enda skadad..)

Kommentarer
Postat av: Mr love

JAG ÄR OSKYLDIG JAG SVÄR!!!!

Gömmer militäruniformen

Blinkar oskyldigt

2008-10-25 @ 21:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0