Historiaprov och bokprat.

Sov hos Oggy igår, och tog mig därför en promenad till skolan idag.
Vaknade av väcklarklockan klockan 7,och medans Oggy åt frukost gick jag på toa och la mig sedan och vilade en stund till.
Sedan tog jag mig en promenad till skolan så jag blev lite piggare. Det blåste som bara den, men det var skönt ändå.

Historiaprovet på 10 stycken frågor (varav den första innehöll massa små) gick ganska så bra. Svarade på allt varav 1 kan vara fel, och en var lite lite jag skrev. Resten tror jag var helt korrekt. Så ett G iaf, och det är allt jag begär :)
Jag siktar på VG men nöjer mig med G i hela kursen. Och i detta moment så nöjer jag mig verkligen med G. Svenska kungar på 15-1600 talet är verkligen inte min favorit..

Så har jag bokprat nu efter historian, och självklart har jag inte boken med mig. Men ringde mamma så jag fick veta vad den hette så har jag kollat upp den på internet. Ville uppdatera mig lite, och ha framsidan med mig. Kollade även på vårt bibliotek, och där fanns den inne men gick inte att hitta. Antigen snodd eller lagd fel nånstans. Tråkigt nog..

Men eftersom jag och Jacob var i biblioteket och Susanna jobbade blev det en trevlig diskussion om allt från Dantes Gudomliga Komedi (som Jacobi faktiskt lånade) till Stephen King till Ben Elton :)

Måste ta mig in på msn och veten någon kväll. Blev ju helt fel sist jag skulle logga in och prata med Nino.. -.-
Venten funkade inte alls och msn verkade inte gilla mig..

Tror jag skiter i maten idag och enbart äter mina kakor. Av nån anledning så känns inte lunchen idag så lockande ;)

Lunch:        Laxpanett, slungad vitkål, morot & purjolök filsås potatismos
Vegetarisk: Rödbetsbiff på en bädd av vitkål, morot och purjolök filsås potatismos
Religion:      Laxpanett, slungad vitkål, morot & purjolök filsås potatismos

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det lät ju jättegott det där.

Ät hellre en smörgås än kakor!!!!

2008-10-24 @ 14:46:43
Postat av: Mr love

Hur lång var eran diskussion?

Det verkade vara ett ganska spritt ämne och det måste tagit lååång tid att prata om allt. -.-

//Mr love

2008-10-24 @ 15:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0