FRA = Fjantarnas Radio Anal

Jag önskar jag just nu hade orken och lusten att skriva ett riktigt långt och gnälligt blogginlägg om FRA-lagen.
Men jag måste säga att jag tyvärr inte riktigt orkar det idag heller..
Vet ni inte vad FRA-lagen är, så läs på om det!
Befinner ni er i Stockholmsområdet imon, så gör som Gurra och Kajsa, och dra dit och demonstrera.

En del av vad jag skrivit på travians forum:
"Det är redan tillåtet för dom att lyssna igenom all radiotrafik, och om dom har höga brottsmisstankar så får de lyssna igenom samtal och dylikt också.
Så ni som säger att ni kommer känna er tryggare, kan jag inte riktigt förstå.
Ni kan redan känna er trygga i och med om polisen misstänker någon för brott, då kan de lyssna av samtal.

Det enda nya, som ska röstas igenom nu, är att de kommer kunna lyssna igenom allas samtal, oavsett om de har brottsmisstanke eller inte.
De kan i principen lyssna igenom en 10årings samtal.

Och ni som tror det är lugnt för att ni ringer/smsar/mejlar/whatever till nån inom Sveriges gränser, så går ändå den informationen utöver landets gränser när den skickas, så de kommer få läsa det.

Andra länder kommer antagligen av rädsla för att bli avlyssnade inte vilja ha så stor kontakt med Sverige. Är det något vi vill?

Det är inte bara epost nej. Det är telefonsamtal med. Alla mobil och all hemtelefoni. Även sms och fax."

Just nu kan jag inte göra så mycket mer, men jag hoppas att förslaget imon inte kommer att gå igenom.
Nu ska jag fundera på vad sjuttsigen jag ska göra resten av kvällen/natten eftersom jag förmodligen kommer somna sent.
Blir väl till att läsa ut min bok, spela Tony Hawk 2 och dricka Jolt-cola ^^
Ser inte ut som jag helt kommer ifrån FRA-diskussionerna heller x)

Kommentarer
Postat av: Mr love

Helt sjukt att det gick igenom. Sämsta som hänt politiskt...

2008-06-19 @ 20:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0