Recension och lista ^^

Tänkte skriva ett till inlägg idag då jag ändå inte har något annat för mig ^^

Först och främst tack för alla kommentarer :)
Det är trevligt att flera från forumet har vart här och kikat, speciellt Mr Love som snart har mer koll på mig än någon annan ;)
Sen så är ju mamma här och spionerar hela tiden. Lite läskig är hon sen hon lärde sig hur datorn och internet fungerar ;)

Först, en till liten recension på en film. Dock inte särskitl välarbetad, men ett betyg iaf ^^

Titel: I now pronounce you Chuck and Larry
Genre: Komedi
Betyg: 6/10 (men jag har inte så mycket för komedier ändå. Jag är mer för skräck ;D)
Handling: Chuck och Larry är två bästa vänner, och båda är brandmän. Då Larry är orolig för vad som ska hända hans barn om han dör, måste han komma på en lösning. När hans fru dog några år tidigare var han allt för ledsen för att tänka på att skriva över barnen på någon annan ifall han dör. Och nu är det inte många kvinnor som han skulle lita på att ta hand om barnen när han dör. Men Chuck kanske?
Kommentar: Filmen var väldigt rolig, det jag förstod av den. Jag såg den sent på kvällen när jag var trött, och vi hade ingen svensk text. Men jag är tillräckligt bra på engelska för att förstå det mesta iaf. Adam Sandler spelar Chuck, och jag gillar det mesta med honom, så han gjorde det roligt. Sen så innehöll filmen mycket allvar oxå, t.ex om hur homosexualitet inte alltid är accepterat i samhället. Därför är den väldigt sevärd och tankevärd. Lite då och då blir den småtöntig och lite dryg, speciellt i slutet.

5 Bra Saker Just Nu:
1. Snart är det fest i bolougern och jag är värsta taggad ^^
2. Nu är det äntligen helg.
3. Jag har en fet pojkvän som jag gillar väldigt mycket.
4. Mina föräldrar är i Luleå och jag är ensam hemma hela dagarna. Bror är med hemma, men han jobbar :P
5. Jag och Oggy har haft det mys ensam hemma hos honom i Sätra hela helgen. Med hans übermysiga katt :)

5 Dåliga Saker Just Nu:

1. Augustibuller är inställt! Och det är skittråkigt verkligen. Dock kan jag gotta mig med att retas med Nilima och andra av att jag iaf var där förra året, det var inte dom. Orkar inte deppa för det, går ju inte direkt att göra något åt.
2. Hade beställt resa med festivalbussen till augustibuller, självklart utan avbeställningsskydd. Nu eftersom festivalen ställer in så betalar de tillbaka nästan alla pengar, men det drogs ändå 119 kr. Dom suger.
3. Jag har snålt om pengar. Jag vill ha sommarjobb -.-
4. Oggys föräldrar kommer hem nu i helgen.
5. Jag har jätteont i min vänstra hand och kan inte stödja mig på den. Det suger.

Nu ska jag sova, så godnatt ^^

Kommentarer
Postat av: Mr love

Woho! En inte läskig film. :D Kanske till och med vågar titta. ^^

Sen är det väll bra om Oggys (tror jag) föräldrar kommer hem. För då kan du kidnappa hans katt och kräva lösen... För föräldrarna betlalar säkert. (A) Och om de inte betalar så har du fått en jättemysig katt. :D

Bra jag som får de idéerna? :p

2008-07-18 @ 08:52:46
Postat av: Lollo

Den filmen är verkligen sevärd jag håller med dig, man ska verkligen tänka igenom sjukt att inte homosexualitet inte är accptabelt överallt!



aja bra blogg som alltid!



Ses en sväng på onsdag ;) <3

2008-07-18 @ 13:14:20
URL: http://www.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0