Firefox FTW!

Sitter just nu och surfar på det übersega internet explorer.
Igår tog brorsan bort allt han sa var riskmoment på datorn.
Och då tog han bort Skype och Firefox..
Han hävdar att firefox går ju mycket segare, och att jag bara vill ha det för jag ska kunna använda flikar.

För det första är firefox mycket lättanvändligare tycker jag. Går mycket snabbare och enklare att använda.

För det andra så är firefox mycket snabbare för mig. Jag märker ju när jag sitter på 6 flikar uppe med det, och att explorer segar sönder när jag bara har 2 stycken nu. Att han har använt firefox och säger att det är mycket segare är bullshit, då jag vet att han inte har använt det mer än att starta upp startsidan. Och det är faktiskt så att startsidan startar upp lite segare med firefox för mig än med explorer, men det är bara starten.

För det tredje så när jag sköter mitt jobb på forumet är det här med flikar en jättebra idé. Jag bör ha minst 3 stycken uppe då. 1 med reglerna, en med min mejl där jag får anmälningarna, och 1 där jag kollar upp trådarna. Och med explorer så stänger internet ner sig själv om man har fler än 1 uppe..

För det fjärde och det viktigaste, så snackar han bara skit. Ofta att firefox skulle vara ett större riskmoment än explorer. Finns det inte nån anledning till att mina lärare (på mitt media program, mina datorlärare!) säger åt oss att använda firefox och själva använder det i undervisningen. Plus att flera företag använder det.

Så jag tänker ladda hem firefox igen, sådeså.
För fan heller att jag tänker orka surfa på segt explorer, som inte ens funkar och bara stänger ner sig själv!


Kommentarer
Postat av: Alvedonn

Hehe... Ladda ner FF igen... det är ju bäst x) Det enda dåliga med FF är att det tar 42 timmar att upptäcka nätfiske... Det är det enda...

2008-07-19 @ 15:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0