Filmrecensioner

Sitter hemma hos Oggy framför datorn ^^
Har nyss sett påfilm, och före det var vi nere på stan.
På stan så åt vi subway macka, rökte vattenpipa med Alicia och fler, och sen var vi på torget ett tag och kollade lite på "sommarkväll". Jag fick en raketmössa! Den var gjord av ballonger. Oggy fick ett svärd ^^

Mer har jag inte direkt att skriva.
Imon ska jag och Oggy ut till Valbo förhoppningsvis. Ska träffa Ejika :)

De senaste dagarna har vi sett massa filmer, så jag tänkte skriva små recensioner om dom, så ni vet vilka ni bör undvika, och vilka ni kan se. Varning för att jag kanske avslöjar detaljer. Ska försöka att inte.

Titel: Are You Scarred?
Genre: Skräck
Betyg: 2/10
Handling: Massa personer vaknar upp på nått övergivet ställe. De får veta att de är med i en dokusåpa och att de ska möta det de är rädda för, för att kunna överleva..
Kommentar: Ljudet var dåligt. Skådespelarna var halvkassa. Dialogerna var dåliga och överspelade. Det var rätt så bra filmat, men hur det var gjort och effekterna var otroligt dåliga. Polisen listar ut allting alldeles för fort. Och sen själva anledningen till det hela suger. Enda anledningen till att det fick 2 i betyg, var för ett bra koncept, bra idé alltså, början var ok och en snygg effekt.

Titel: Cry Wolf
Genre: Skräck
Betyg: 8/10
Handling: En tjej blir mördad mitt ute i skogen och ingen vet vem mördaren är. Några uttråkade ungdommar på en privatskola bestämmer sig för att skrämma resten av skolan och skickar ut ett mejl om en seriemördare. Men snart börjar folk att dö på skolan, och mördaren de uppfann i sitt mejl verkar vara verklig..
Kommentar: Många plus till att man inte fören slutet kom, så visste man hur det skulle sluta. Inte alls förutsägbar på något sätt. Hur de jobbat med ljudet var bra, och jag röck till flera gånger av rädsla. Snyggt filmat och inga överdrivna eller fula effekter (som filmen ovan..). Verkligen sevärd! Varför då inte 10? Jag har sett bättre filmer ändå, och huvudpersonen var lite dåligt gjord så att säga. Tror inte skådespelaren var dålig, utan bara rollen. Men 8/10 ändå, så se den!

Kommentarer
Postat av: Mr love

Meh, ser ni bara skräck? Jag blir rädd. >.<

2008-07-17 @ 23:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0