Stephen King böcker

Sitter i skolan på Graflektion som alla andra måndagar, och håller på med ett t-shirttryck.
Håller på med en cartoonbild på Ringo, som jag nog ska ta och göra om te en bild på Jacobi :P

Vi slutar om 45 minuter, en kvart tidigare än annars, för vår rektor vill att vi ska ner på stan och kolla när Alice uppträder.
Klart att vi ska visa att Gävle stöttar och älskar Alice, typ.
Men jag tror inte jag orkar faktiskt. Jag menar, jag orkar inte bry mig om hur det går i Idol, och hört henne sjunga har man ju gjort hur många gånger som helst. No shit att hon är duktig, men jag orkar inte bry mig.

Sitter och räknar på hur många Stephen King filmer jag sett och hur många Stephen King böcker jag läst.

Om jag inte minner mig fel har jag läst dessa böcker (ordning efter årtal):
1. Carrie
2. Staden Som Försvann (Salems Lot) - En av de bästa vampyrböckerna jag läst, jag blev fan rädd.
3. Varsel (The Shining)
4. Eldfödd - En av de första jag läste, den och Carrie typ.
5. Christine
6. Jurtjyrkogården
7. Lida
8. Knackarna - Men bara början, den var så jävla tråkig! :O
9. Stark
10. Köplust
11. Sömnlös
12. Rasande Rose
13. Den Gröna Milen
14. Benrangel
15. Flickan Som Älskade Tom Gordon
16. Hjärtan i Atlantis
17. Drömfångare
18. Om en Buick 8
19. Signal
20. Maratonmarschen
21. Vägbyggr
22. Förbannelse
23. Väktarna
24. Dödsbädden - Novellsamling
25. Sommardåd/Vinterverk - Novellsamling
26. Den Förskräckliga Apan - Novellsamling
27. Mardrömmar - Novellsamling
28. Nattmaror och Drömlandskap - Novellsamling
29. Allt Kan Hända - Novellsamling

Böcker jag således ska försöka läsa innan året är slut:
Pestens Tid
Död Zon
Det - Jag är livrädd för clowner, så jag har faktiskt inte vågat läsa den.
Gerlads Lek
Den Flyende Mannen

Böcker jag ska läsa så småningom, inte måste i år dock:
Cujo - Jag har ju bara sett filmen faktiskt :O
Det Mörka Tornet serien
Talismanen - Den har aldrig riktigt lockat mig om man ser te handling
Drakens Ögon
Knackarna - Jag måste se till att läsa klart den, hur tråkig den än är.
Dolores Claiborne - Den verkar tråkig
Desperation - Jag kan ha läst den, jag vet inte.
Svarta Huset
Liseys Berättelse
Raseri - Kan bli svårt dock, den finns inte längre i tryck då en skolelev citerade den när han sköt ihjäl sin lärare.
Blaze
Varulvens År - Novellsamling


Tror det var alla, hittar ni några jag missat att skriva upp, både i lästa och olästa, så säg till ^^
Jag gick liksom efter Wikipedias list, så saker kan ha kommit bort.

Vilka filmer jag sett får jag skriva upp en annan dag ^^



Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejhej! Vilken fin blogg du har, med roliga inlägg & bilder! :D besök gärna min och kanske slänga in en kommentar? :) kram

2008-12-08 @ 18:57:46
URL: http://sofiajoohansson.blogg.se/
Postat av: GustavF/Alvedon

Fem böcker innan året är slut!?! OMG! Har läst max tre böcker detta året!? Hur orkar du?

2008-12-08 @ 20:20:06
Postat av: GustavF/Alvedon

Fem böcker innan året är slut!?! OMG! Har läst max tre böcker detta året!? Hur orkar du?

2008-12-08 @ 20:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0