För sjuk för att jobba, men för frisk för sjukpenning!?

Jag läste en artikel i aftonbladet, typ i förrigår eller om det var dagen innan det.
Den handlade om massa människor som skulle kunna förlora sin sjukpenning snart.
Men nån smart politiker eller nån annan (Varför ringer Mona Salin i bakhuvudet på mig? Jag har fan ingen aning om vem det var) sa att självklart skulle ingen bli utan pengar. Några var friska nog för att återgå till arbetet då, och några var tillräckligt sjuka för att fortsätta få sjukpenning.
Sen fanns det dom som var för sjuka för att jobba, men för friska för att få sjukpenning. Men de skulle få typ hjälp till rehabilitering och sådant.

Först och främst var det detta jag reagerade på:
Hur fan kan man vara för sjuk för att jobba, men ändå för frisk för sjukpenning!?
I mina öron låter det helt absurd, och jag blev arg när man läste det.

Och för det andra så är det väl alltid helt rätt med rehabilitering?
Är man för sjuk för att arbeta ska man inte bara lägga sig i soffan och sen få pengar för det. Man ska ju kunna få rehabilitering om möjligt, för att en dag kanske kunna återvända till arbetslivet.

Jävla dum artikel. Jag blev arg.

Kommentarer
Postat av: Mr love

Länk?



Och sen så säger politikerna mycket. Men det är nog inte mycket som kommer att hända med rehabliteringen... -.'-

/Mr love

2008-08-04 @ 22:19:37
Postat av: Bartman

Man fattar knappt varför dom ska göra sånt.



Reinfeldt har redan tagit bort pengar överallt men "ändå" så räcker inte pengarna till.



Helt absurt det du säger,men som Mr Love säger så komemr det nog inte bli så stor förändring dom här åren.



(Btw,som svar på din förfrågan i travian-forumet)



Gud va uuunderbar du e:)

2009-02-16 @ 18:16:56
Postat av: Bartman

Man fattar knappt varför dom ska göra sånt.



Reinfeldt har redan tagit bort pengar överallt men "ändå" så räcker inte pengarna till.



Helt absurt det du säger,men som Mr Love säger så komemr det nog inte bli så stor förändring dom här åren.



(Btw,som svar på din förfrågan i travian-forumet)



Gud va uuunderbar du e:)

2009-02-16 @ 18:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0